La Ruta dels Monestirs de Sikkim: de Pelling a Yuksom.

Avui havíem d’anar en jeep fins el llac Khecheopalri visitant les Rimbi i les Kanchenchounga Falls, i decidir si passar la nit a l’aldea Tsongo o dormir al llac. Però precipitadament hem canviat la ruta.

A les Rimbi Falls hem trobat uns indis amb els que vam coincidir ahir al monestir de Sangachoeling. S’han ficat contents al veure’ns i poder parlar amb nosaltres. De fet, tots els indis que anem trobant tenen molta curiositat per saber d’on som, d’on venim, on anem… però aquests son especialment simpàtics i van explicant a tothom la nostra ruta.

En un rierol veiem com un home pesca amb una xarxa que aquí anomenem rall. Aquesta xarxa es tira damunt del peix atrapant-lo. Em fa molta gràcia de veure-ho perquè havia anat algun cop amb el meu pare a pescar amb aquesta xarxa.

Al llac, una altra família s’ha volgut fer una foto amb nosaltres, però el més divertit ha estat quan ens hem acomiadat dels nois del jeep, que li han cridat a la Núria “I love you”……jajaja

La pujada fins l’aldea de Tsongo es fa pesada. Es tracta d’una petita aldea amb només 8-10 cases i un monestir. Disposa també d’una molt bàsica guesthouse, amb un propietari molt simpàtic que diu que va ser cuiner del Dalai Lama. Aprofitem per dinar, una encertada perquè el menjar es deliciós: arròs blanc, bolets, llenties estofades, pebrots i un ou ferrat. Només per això ja valia la pena pujar!!

Aldea de Tsongo

Petita botiga de queviures

Sr. Pala

Visitem el monestir que diuen que te més de 100 anys. Es petit però bonic, malauradament està tancat i no podem visitar-lo. A la vora del camí veiem uns txortens de pedra, sembla que son molt antics.

Hem de marxar, volem arribar a Yuksom abans no es faci de nit i aquí no hi ha transport. Baixem pel sender que ens indica el Sr. Pala – així anomenem al cuiner- acompanyats del seu gos, que va coix. Quan el sender s’acaba el gos torna a l’aldea, ja ha fet la seva feina i no deu voler aventurar-se a passar la nit amb dos desconeguts.

En una casa preguntem on està la carretera per anar a Yuksom, però l’home ens indica un sender ja que, segons diu, per la carretera no arribarem a Yuksom abans no es faci de nit. Li fem cas – greu error – perquè durant dues hores caminem a través de la muntanya, la tarda va caient i no es veu la carretera ni el poble per enlloc.

En un clar, veiem que la carretera va per sota nostre, però el sender no connecta, no hi ha forma d’accedir i ja tenim clar que de continuar pel sender ens tocarà passar la nit al mig del bosc. Així que caminem de presa fins que localitzem un punt per on, barranc avall, podem accedir a la carretera tot just on hi un grup de quatre cases. És perfecte perquè si no passa cap vehicle demanarem de passar la nit allí. I quan ja ens fèiem a la idea de dormir aquí, passa un tot-terreny que aturem fent-li senyals. Li preguntem si ens pot portar a Yuksom. El conductor mou el cap a un costat, i tot i que a ulls occidentals podria semblar que digues que no, es tot just el contrari. Així que carreguem les motxilles sobre la baca i pugem abans no es repensi.

Arribem a Yuksom tot just quan el sol s’està ponent. Ens acomiadament dels nostres salvadors i busquem allotjament. Entrem a l’hotel després de deixar passar un ramat de dzos – un animal creuat entre el iak i la vaca – que s’han fet els amos del carrer. Agafem habitació amb bany compartit, que està molt net, i marxem a sopar.

Yuksom es un petit llogaret amb tot just un carrer, així que no hi massa llocs on menjar. Sopem en un restaurant uns noodles que no estan massa bons, i com que fa molt de fred i estem cansats, tornem a l’habitació. A recepció ens serveixen un te calent amb llet, com s’agraeix!!

Al llit, decidim que després de la visita a Tashiding continuarem el nostre itinerari anant a Gangtok.

Aquest matí hem sortit de Pelling nosaltres i dos occidentals més que volien fer tota la ruta a peu. Esmorzant, discutíem si es podia fer tot el trajecte en un sol dia o no. Nosaltres dèiem que, per la informació que disposàvem, no es podia fer, però ells deien que segons la seva guia de viatges si. A l’endemà, coincidim amb un d’ells a la parada de jeeps de Yuksom, ens explica que va haver de dormir en una casa particular a mig camí –possiblement en el punt on a nosaltres ens va recollir el jeep- i que l’altre ho va fer en una comissaria de Policia. Perquè ens refiem de les guies!

NOTA: Si poseu la motxilla al sostre del jeep, per anar al llac Kecheopalri, tingueu la previsió de tapar-la amb una lona o plàstic perquè hi ha un punt que passa per sota d’una caiguda d’aigua.

Viatge realitzat a l’octubre-novembre de 2006

Les dades del viatge estan publicades a la guia de Sikkim.

No us perdeu els articles de Núria sobre Sikkim, al blog Pels Camins del món.

About these ads

One thought on “La Ruta dels Monestirs de Sikkim: de Pelling a Yuksom.